Trening obwodowy

Ogólnie trening obwodowy jest to metoda, która nie wymaga doświadczenia, dzięki czemu pozwala trenować niezależnie od wieku i płci. Do treningów nie potrzebujemy żadnego sprzętu, możemy wykorzystać ciężar własnego ciała. Ewentualnie, jeśli mamy przy sobie jakieś obciążenie, możemy z niego skorzystać, to bardziej urozmaici nasz trening. Założeniem treningu obwodowego jest to, że na jednej sesji trenujemy całe ciało. Trening składa się z dobranych kilku ćwiczeń, które wykonuje się kolejno po sobie, zaczynając od największej partii mięśni, kończąc na najmniejszej. Dzięki takiemu rozkładowi, trening można wykonać w 30 minut. Poprzez taką intensywność treningową nie musisz wykonywać treningu aerobowego. Za jednym razem możesz trenować mięśnie i palić tkankę tłuszczową. Trening obwodowy bazuje na wykonywaniu wieloelementowych serii ćwiczeń. Każde ćwiczenie powtarzamy od 10 do 15 razy. W pierwszym tygodniu ćwiczeń obwód, czyli serię ćwiczeń, wykonujemy jedynie raz. Wraz ze wzrostem sprawności i możliwości ciała, dodajemy kolejne obwody, tak aby po miesiącu/dwóch w czasie jednego treningu wykonywać cztery obwody. Każde ćwiczenie w obwodzie powinno rozwijać inną partię mięśni. Pamiętajmy, że w treningu obwodowym ważna jest regularność, a ćwiczenia zaleca się co drugi dzień przez minimum 30 minut.