Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny to rodzaj intensywnych ćwiczeń, których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni bez widocznego rozbudowywania masy mięśniowej. Ćwiczenia wydają się proste w wykonaniu, ponieważ imitują ruchy, które wykonujemy przy zwykłych czynnościach. Szybkie tempo treningu nie pozwala się jednak nudzić. Trenerzy funkcjonalni polecają ćwiczyć w seriach trwających po 45 lub 90 sekund. Ćwiczenie należy wykonać jak najszybciej, po czym od razu przejść do kolejnej serii. Dla urozmaicenia treningu i uzyskania lepszych rezultatów często wprowadza się podstawowe przyrządy takie jak sztangielki, gumy czy drabinki. Trening imituje często powtarzane ruchy, prze co pozwala nam uniknąć urazów podczas wykonywania codziennych czynności. Ze względu na to, że trening łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie, poprawia gibkość i koordynację, w efekcie poruszamy się pewniej i wydajniej. Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu, poprawia krążenie krwi, wzmacnia i uelastycznia często zaniedbane mięśnie głębokie, odpowiadające za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiega występowaniu bólów kręgosłupa. W treningu funkcjonalnym może uczestniczyć każdy.