Spinning rowerowy

Wytrzymałość – /65-75-80% HRmax – tętna maksymalnego/ Jest to trening o niskiej i średniej intensywności. Szczególnie polecany osobom początkującym. Charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem spalania tkanki tłuszczowej. Dokładniej ujmując jest to trening aerobowy – tlenowy. Trenując w tej strefie zwiększamy wydolność tlenową, przy czym głównym źródłem energii są tłuszcze. Należy pamiętać, że praca aerobowa jest kluczem do sukcesu w treningu wytrzymałościowym. Trening ENDURANCE powinien stanowić największy procentowo czas naszych treningów, jest to bowiem fundament, na którym można budować swoją kondycję i dalsze cele działania. Nieważne, czy jesteś światowej klasy sportowcem, regularnym uczestnikiem programu Spinning®, czy też osobą początkującą – przeważający czas treningu powinien być spędzony właśnie w tej strefie. Stworzenie tzw. bazy aerobowej jest bardzo ważnym krokiem do rozwoju na pewnym etapie. Pamiętaj – silna baza tlenowa umożliwi Twojemu ciału lepszą adaptację i zwiększy korzyści z beztlenowego treningu, kiedy ten rodzaj ćwiczeń zostanie wprowadzony. Okres budowania bazy tlenowej powinien trwać od 6 do 12 tyg.